Alexandra Ferreira är VD på FoodFacts, som hjälper livsmedelsföretag att förstå matvarors hållbarhets- och hälsopåverkan genom intelligent livsmedelsdata. Plattformen ger lättförståelig, högkvalitativ data på produktnivå för att stödja hållbara beslut från dag 1 för alla i organisationen. Med gedigen erfarenhet inom affärsutveckling, marknadsföring och kommunikation, främst inom livsmedel, transport och kosmetika, kommer Alexandra med ett internationellt perspektiv. Hon har arbetat i Sverige under lång tid men även i Frankrike, Spanien, Storbritannien och Brasilien. Under de senaste åren har Alexandra fokuserat på hållbart ledarskap och digitalisering för att driva förändring i organisationer.
Är du nyfiken på vad som kommer påverka märkningar och livsmedelsinformation nästa år? Och vad innebär det i praktiken för dig som livsmedelsföretagare? Kom då till Märkningsdagen och lyssna på Alexandra.
Välkommen med din anmälan via Anmälan – Märkningsdagen